úterý 10. října 2017

Čalámáda s václavkami


Letos je to tedy nadílka s těmi houbami, co? Už mám naložené samotné ryzce, hříbky, nasušeno několik sklenic a teď jsem přitáhla domů zase košík václavek. Že já si pořád přidělávám tolik práce. :-D Ale zase během roku sáhneš do regálu a je z čeho vybírat. Mám ještě spoustu paprik ze skleníku a tak jsem se rozhodla nenakládat václavky jen tak samotné, ale jako čalamádu. Samozřejmě můžete použít i jiné houby, pevné hřibovité, ryzce, čirůvky, penízovky ...



Na přípravu budete potřebovat:

1 kg mladých plodnic václavek, jsou lepší ještě uzavřené kloboučky
1/4 bílého zelí
4 červené kapie
pár nezralých zelených rajčat
3 větší cibule

Nálev:
1 Deko
1,75 l vody
0,5 l octa
100-120 g cukru ( podle chuti)
3 bobkové listy
1 KL celého pepře

Postup přípravy receptu:
Nejprve svařte nálev a nechte ho vychladnout alespoň na pokojovou teplotu.
Očištěné václavky uvařte v mírně osolené vodě. Tento druh hub je nutné vařit cca 25 minut, jinak mohou způsobovat žaludeční problémy. Uvařené je slijte a propláchněte dobře studenou vodou. Nechte je okapat.
Zelí najemno nakrouhejte, papriky nakrájejte na nudličky, cibuli a rajčata na kolečka nebo půlkolečka. Vše vložte do velké mísy, přidejte zchladlé václavky a důkladně vše promíchejte. Naplňte do čistých sklenic, zalijte nálevem nad obsah (já ho cedím, abych nemusela lovit zrnka pepře a hořčice) a dobře uzavřete. Sterilujte 20 minut při 80°C.

 



Žádné komentáře:

Okomentovat