čtvrtek 18. srpna 2016

Gobova juha - slovinská houbová polévka


 Letos jsem v lese skoro ob den. Miluju to. Hledat, sbírat... to je radost největší. Loni nebyly u nás houby vůbec,tak letos si to fakt užívám. našla jsem spoustu praváčků a tak jsem hledala nějaké uplatnění a zaujal mne recept od Kláry Michalové na slovinskou polévku gobova juha.Musím říct,že je skvělá. Možná ji příště vylepším pár lžícemi kysané smetany. Jestli se vám taky v lese zadaří,musíte ji vyzkoušet, je opravdu výborná;-)


 


Na přípravu budete potřebovat:

cca 6 menších pevných hříbků nakrájených na plátky
1 mrkev
4 střední brambory
1 cibule
2-3 stroužky česneku
1 smetana
1KL sladké papriky
1KL pálivé papriky
pepř
čerstvý libeček a petrželka
kousek másla nebo 1PL oleje
1PL hladké mouky
sůl

Postup přípravy receptu:

Na másle nebo oleji zesklovatíme na kostičky nakrájenou cibuli, pak přidáme posekaný česnek a mírně orestujeme.Přihodíme houby a mícháme asi 3-4 minuty. Zasypeme paprikami, promícháme a zalijeme asi 200ml vody nebo vývaru a přidáme na kolečka nakrájenou mrkev a brambory na kostky. Dolijeme tekutinu,aby jí bylo cca 2cm nad obsah,osolíme a vaříme asi 10minut. Bylinky posekáme a polovinu jich vhodíme do polévky kvůli vůni a chuti ( já jsem dala stvol z libečku,který jsem pak vyndala ) a vlijeme smetanu smíchanou se lžící hladké mouky. Vaříme ještě 10 minut a nakonec opepříme a po odstavení vmícháme zbytek bylinek.




4 komentáře:

  1. Se slovinskými pokrmy nemám žádné zkušenosti, zato přípravy chorvatských jsem si užil požehnaně - jenže žádný nebyl houbový :) Andrejko, ten "Tvůj" recept vypadá hodně zajímavě a chutně - jestli ještě přijdu k nějakým houbám, tak určitě vyzkouším. Houby miluji a krémové polévky rovněž, takže se mi nyní sortiment rozšířil :)
    Zároveň jsem Ti chtěl pochválit fotografie - moc pěkné a příjemně aranžované - klidně bych snědl i ty fotky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, moc děkuju za milou zprávu a jsem ráda, že se líbí i fotky ;-) Díky

      Vymazat
    2. Ahoj Andrejko,

      takže štěstí se na mě usmálo a byli mi věnování praváčci jako z pohádky, tudíž nebylo jiné volby, než vyzkoušet, cože to ti Slovinci s takovým pokladem vyvádějí :)
      Musím říct, že je výtečná - absence kopru, jak jsme u houbových polévek zvyklí, tomu předurčuje jiný rozměr a opravdu ses strefila do mého gusta. Možná bych dal mrkvi pětiminutového fóra před brambory, ale není mrkev jako mrkev a stejně tak brambory :)
      Jen mě mrzí jedna věc - Ty máš tu juhu tak nádherně vyvedenou - mi, i když jsem použil echt maďarskou papriku, se tak pěkně nezbarvila :( (u mě totiž jedí i oči a ty jsem tentokrát ošidil :) )

      Takže děkuji za skvělý recept, který zaparkoval mezi "hubu si olízující" a pokud máš další esa v rukávu, tak sem s nimi :D

      Ivo

      Vymazat
    3. Ivo, moc se omlouvám, ale nějak jsem v tom srpnu nezaznamenala, že jste už polévku vařil a tak jsem ani nereagovala na zprávu. Jsem ráda, že recept přišel k chuti a že se polévka povedla. A k paprice ... já prodávám koření, takže ke mně do obchodu smí jenom pořádně červená paprika, jak maďarská, tak jiná s červeností ASTA 140 ;-)

      Vymazat