neděle 1. listopadu 2015

Kynuté buchty bez vajec ( těsto v domácí pekárně )


Buchty ... každý je musí mít rád nebo ne snad ? :-D U mě vedou makové, manžel miluje zas tvarohové, takže dělám pekáč pěkně napůl. Občas dělám i s jablečnými, hruškovými nebo švestkovými povidly. Ale prostě makové mám nejradši. A tohle úžasné těsto, kde nepotřebujete ani vajíčko, nelepí se na prsty a skvěle se s ním pracuje, mám prosím pěkně od kamarádky Ivy z blogu Pekárnománie. Takže ti, kdo chtějí umět skvěle péct z jakéhokoliv těsta, najeďte na její stránky a budete v němém úžasu ( stejně jako já ... teda možná ) , co všechno se dá z těsta vytvořit. Ale zpátky k buchtám ...




Na pekáč plný buchet budete potřebovat:

600g hladké mouky
100g měkkého sádla
240ml vody
80g cukru
2 vanilínové cukry
30g čerstvého droždí
nastrouhaná kůra z jednoho citronu ( nemusí být, ale nám voňavé těsto chutná )
špetka soli

+ rozehřáté máslo s lžící rumu na potření

 Postup přípravy receptu:

Jelikož jsem trochu lenoch na míchání a hnětení těsta vařečkou a když už mám doma tu pekárnu, nechávám ji zpracovávat veškerá kynutá těsta včetně knedlíkového. Takže nejprve do pekárny nalijeme všechny tekuté suroviny, což znamená vodu a přidáme k ní měkké sádlo. Přisypeme mouku, cukry, sůl, citronovou kůru a nakonec rozdrobíme droždí. Zapneme na program Těsto a čekáme, až bude těsto vykynuté.
Těsto rozdělíme na20 kousků, z každého v dlani vytvoříme placičku, kterou poklademe náplní a zabalíme. Vkládáme do sádlem nebo máslem vymaštěného pekáče "švem " dolů a každou buchtu ještě ze stran potřeme rozehřátým sádlem nebo máslem, aby se lépe oddělovaly. Necháme ještě alespoň 10 - 15 minut vykynout.  Teprve pak je vložíme do trouby rozpálené na 180C ( bez horkovzduchu ) a pečeme cca 20 - 25 minut. Ještě horké je potírám rozpuštěným máslem s rumem ;-)






9 komentářů:

  1. Andreo,
    mňam buchty jsou k nakousnutí :-)
    Ještě, že jsem je na víkend také pekla, jinak bych se už vrhala po monitoru ;-)
    Dělala jsem tvarohové, ty já nejraději ,a pro maminku povidlové.
    Také kynuté těsto dělám bez vajec, alejak koukám na tvůj recept, tak místo vody dávám vlažné mléko a místo sádla, rozpuštěnou heru.
    Recept mám od bývalé kolegyně a zaručeně se vždy povedou a jsou měkké a jedlé, druhý i třetí den, pokud tedy vydrží ;-)
    Krásný listopadový týden!

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko díky za komentář. Iva z Pekárnománie ( od které je i recept na těsto ) většinu těst dělá bez mléka a s vodou, prý tam mléko být nemusí. Ale každý je nějak zvyklý těsto zadělávat. Jen mě teď překvapil jeden komentář, že buchty má druhý den tvrdé. Mně se to nikdy nestalo a nevím, čím to může být...

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Andrejko, musím Tě pochválit, máš krásný blog. Buchty určitě vyzkouším (naše děti je taky milujou), jen bych ještě poprosila o přidání receptu na ty náplně - makovou a tvarohovou, Ty budeš mít určo nějaké dobré a osvědčené :-) Díky moc. Jana H. - skorosousedka:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak už jsem těsto vyzkoušela a je opravdu skvělééé. Bohužel nevím, jaké jsou buchty druhý den, nic nám nezbylo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Jani, já si toho minulého komentáře všimla až teď, tak promiň ;-) A buchty se mají jíst čerstvé, ne až druhý den, to už není nikdy ono ;-) Jsem ráda, že chutnaly .

      Vymazat
    2. Taky zkouším doufám že budou dobré 😉

      Vymazat
  5. Vykynulo vám to těsto hodně? Zdá se mi, že se ani nehne :(

    OdpovědětVymazat
  6. Mě se těsto taky ani nehne, tak jsem zvědavá co z toho bude :/

    OdpovědětVymazat