úterý 7. července 2015

Nepečený malinovo - tvarohový dort


Kdysi jsem našla recept v Apetitu, ale tento je trochu upravený. Kombinace malin a tvarohu je sama o sobě skvělá, ale přidáním pomerančové šťávy povýšíte chuť ještě výše :-) Můžete nakombinovat i maliny s rybízem, ale maliny by mělo být víc. Je to velice jednoduché, nic se nepeče, jen se musí dobře vychladit a pak už jen vychutnávat ...


Na přípravu budete potřebovat:

200 g čokoládových ( kakaových ) sušenek např. Koka, BeBe - já jsem dělala ze 150g sušenek a do toho jsem přidala ještě 50g křupavého müsli
100 g másla

Na krém:

140 ml smetany na vaření 12%
4 plátky želatiny
500 g tvarohu
140 g třtinového cukru
1 pomeranč
400 g malin
250 ml smetany ke šlehání 33%

Postup přípravy receptu:

Sušenky můžeme hodit na pár obrátek do mixéru nebo je rozdrtíme na malé kousky v mikrotenovém pytlíku pomocí válečku. Drobečky důkladně smícháme s rozehřátým máslem a hmotou vyložíme ručně dno dortové formy, na jejíž dno můžeme uchytit pečící papír, abychom dort pak mohli lépe vyndat. Vložíme do lednice.
Želatinu necháme nabobtnat v kastrůlku se 4mi lžícemi studené vody. Tvaroh, cukr, 4PL pomerančové šťávy a nastrouhanou pomerančovou kůru vymícháme dohladka. Smetanu na vaření zahřejeme téměř k bodu varu, odstavíme a vmícháme nabobtnanou želatinu, která se krásně rozpustí. Smetanu na šlehání vyšleháme skoro do tuha. Šlehačku i smetanu s želatinou vmícháme do tvarohového krému a nakonec přidáme maliny. Opatrně krém s nimi promícháme a naplníme krémem dortovou formu. Povrch urovnáme a necháme v lednici vychladit a ztuhnout, nejlépe do druhého dne.




8 komentářů:

  1. Vypadá dost dobře, vyzkouším...

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Lucko, dělala jsem to ve formě o průměru 26cm ;-)

      Vymazat
    2. Děkuji, chci ho vyzkoušet jako narozeninový pro dcerku,tak snad se mi podaří!☺

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. jaký tvaroh jste do dezertu použila? Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sašo, používám většinou ten ve staniolu, značku nebo výrobce fakt nevím ;-)

      Vymazat
  5. Dobrý večer,
    dort jsem zkusila,místo malin dala na drobno nakrájené oloupané hrušky.
    Měl úspěch a moc všem chutnal.
    Martina

    OdpovědětVymazat