neděle 14. června 2015

Máslové tartaletky s jahodovo - limetkovým krémem


To jsem takhle nedávno narazila na blogerskou výzvu Lidl Food Challenge a už jsem vymýšlela, co bych mohla připravit a co s čím zkombinovat. Úkolem bylo připravit osobitý recept s použitím 3 hlavních surovin, a těmi jsou vyobrazené sušenky, čokoláda na vaření a sezonní ovoce. Takže v současné době mi padly do oka jak jinak než jahody :-) Nakoupila jsem v Lidlu rovnou i zbytek surovin, kromě jahod, ty jsou vlastnoručně natrhané na zahradě a už jsem to měla vymyšlené, než jsem dojela domů. Není to nic světoborného, ale moc dobrého a žádná velká věda.



Jo a zapomněla jsem vyfotit ještě vlastně jednu důležitou ingredienci a tou je limetka. Tak se omlouvám :-)

Na přípravu budete potřebovat:

200g máslových sušenek
125g másla
150g čokolády na vaření

Na krém:
1 mascarpone
1 bílý hustý jogurt
1 vanilínový cukr
šťáva z jedné limetky + pár strouhanců dobře omyté kůry
popř. moučkový cukr podle chuti na doslazení
cca 15 větších jahod + na ozdobu


Postup přípravy receptu:

Nejprve rozdrtíme sušenky. Můžeme je hodit do mixéru nebo je uzavřít do igelitového sáčky a bušit do nich válečkem. Když je směs rozdrcená, přilijeme rozehřáté máslo. Důkladně promícháme a necháme chvilku odstát, můžeme dát na chvilku do lednice. Hmota by měla při zmáčknutí v dlani držet pohromadě. Hmotu namačkáme na dno i okraje formiček. Čokoládu rozehřejeme ve vodní lázni a vylijeme s ní dno i strany korpusu. Necháme v lednici ztuhnout.
Jahody rozmačkáme s cukrem, mohou nám tam klidně zůstat kousky, a smícháme s jogurtem, mascarpone a  limetkovou šťávou. Podle chuti dosladíme. Tartaletky naplníme krémem a ozdobíme jahodami.
Korpus nenecháme příliš dlouho v lednici, jinak máslo dost ztuhne, je lepší pak plnit už při pokojové teplotě.



2 komentáře:

  1. Ahoj, recept vypadá vážně skvěle a chystám se ho vyzkoušet :). Jen by mě zajímalo na kolik je to porcí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem z toho tenkrát dělala 4 tartaletky o průměro 12cm. Myslím, že by to mělo vyjít na jednu kulatou koláčovou formu ;-)

      Vymazat