úterý 16. června 2015

Kuřecí Kung - pao s kešu


Jelikož mi zbyla rýže z dřívějšího vaření, chtěla jsem připravit něco k ní. Na rizoto jí bylo málo, tak jsem sáhla po kuřecích prsou, s tím, že udělám nějakou rychlou čínu. Ve spíži jsem zabavila manželovi zbytek kešu oříšků, co potají u televize zobe :-) a hledala jsem recept na pravé Kung pao. Našla jsem několik zahraničních receptů a myslím, že většina byla shodná s tímto mnou uvařeným.

 

Na přípravu budete potřebovat:

3 menší kuřecí prsa
hrst nesolených kešu oříšků
3-4 jarní cibulky
cca 2-3cm zázvoru
3 stroužky česneku
2-3 sušené chilli papričky
7 tobolek sečuánského pepře
sůl
olej nejlépe arašídový

Na marinádu:

1PL světlé sójové omáčky
1/2PL tmavé sójové omáčky
2PL rýžového vína nebo suchého sherry
1PL škrobu rozmíchaná s nepatrným množstvím vody

Na konečnou omáčku:

5PL světlé sójové omáčky
1PL tmavé sójové omáčky
1PL rýžového vína
1PL škrobu a trochu vody
1PL sezamového oleje
1KL hnědého cukru


Postup přípravy receptu:

Nejprve maso nakrájíme na kostky, mírně osolíme a vložíme je do marinády aspoň na hodinu.
Ve woku nebo hlubší pánvi opražíme nasucho kešu oříšky. Vyndáme je stranou.  Přilijeme trochu větší množství arašídového oleje a maso na něm zprudka ze všech stran orestujeme. Vyjmeme a olej slijeme, měly by nám zůstat jen tak cca 2PL oleje. Vhodíme posekané chilli papričky, zrníčka můžeme odstranit, sečuánský pepř a zázvor. Nakonec posekaný česnek a pokrájené jarní cibulky. Vrátíme zpět maso, oříšky, trochu proházíme, promícháme a vlijeme rozmíchané ingredience na omáčku. Omáčka by měla pouze směs obalit, nesmí jí být moc. Kdyžtak zredukujte. Podávejte posypané nakrájenou jarní cibulkou a s rýží.





1 komentář:

  1. Takový oběd jsem si ráda dávala ve školní jídelně! Ač tam většina jídel nestála za nic, tohle je vynikající jídlo vždycky. :) Super recept! :)

    Corculum♥

    OdpovědětVymazat