pátek 10. dubna 2015

Zapečené žampiony s nivou


Normálně žampionové hlavičky plním a zapékám. Ale dnes se mi nechtělo, venku bylo krásně, potřebovala jsem osázet skleník, a tak jsem si ulehčila práci. Směs, kterou bych jindy napěchovala do kloboučků, jsem nasypala na rozkrájené hlavičky a zapekla s nivou a trochou smetany. No, lahůdka :-D Žampiony byly krásně šťavnaté a vznikl vynikající sosík. K tomu jsem si dala bagetku a úplně mi to stačilo.


Na přípravu budete potřebovat:

10 menších žampionů ( nebo odpovídající množství větších )
100g slaniny
1 menší cibule
cca 100 nivy
zelené bylinky ( já jsem použila pažitku, libeček a medvědí česnek  )
špetku sušeného tymiánu ( k houbám se hodí více sušený, je chuťově takový zemitější než čerstvý )
cca 100ml smetany i méně
kousek másla
sůl

Postup přípravy receptu:

Z žampionů vykroutíme nožičky, oloupeme je ( pokud jsou úplně čerstvé a bílé, loupat nemusíme ) a podle velikosti je rozpůlíme nebo rozčtvrtíme. Naskládáme je do zapékací misky. Na másle zesklovatíme najemno nakrájenou cibuli, slaninu a nakrájené nožičky hub. Okořeníme tymiánem. Po odstavení vmíchme posekané čerstvé bylinky.


Touto směsí zasypeme žampiony, pak přidáme ještě nahrubo nastrouhanou nivu a polijeme smetanou.


Vložíme do trouby rozpálené na 200C na cca 15-20 minut. Podáváme s pečivem nebo třeba se šťouchanými brambory pro větší jedlíky :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat