středa 8. dubna 2015

Zapečené kotlety se smetanou a hořčicí


Dnes jsem vytáhla vepřové kotlety a přemýšlela u kafe, co s nimi. Vzpomněla jsem si na kotlety, co dělává tchýně, tzv. Kotlety á la Ludmila ( nevím, odkud převzala ten název :-D ) , zapečené se šlehačkou. Vždycky mi chutnaly, tak jsem zkusila trochu jinou variantu s hořčicí a tymiánem. Musím říct, že je to opravdu povedené, moc mi to chutnalo. A až přijede manžel, bude mu chutnat stopro taky :-) K tomu šťouchačky se smaženou cibulku, no, co víc si přát :-D


Na přípravu budete potřebovat:

4 vepřové kotlety s kostí nebo bez
1 smetana ( použila jsem s nižším obsahem tuku )
2 vrchovaté PL dijonské hořčice
1 nebo 2 cibule ( podle velikosti )
asi 8 snítek tymiánu ( po otrhání lístečků cca 1 plochá PL )
čerstvě mletý pepř
sůl
olej

Postup přípravy receptu:

Kotlety naklepeme , po krajích na pár místech nařízneme, aby se nekroutily při pečení. Osolíme, opepříme. Cibuli nakrájíme na proužky a orestujeme na pánvi s olejem. Přendáme ji do pekáčku a na pánev vložíme kotlety. Zprudka je opečeme z obou stran dohněda a položíme na cibuli.


Do pánve vlijeme trochu vody, provaříme a nalijeme na maso. Smetanu smícháme důkladně s hořčicí, tymiánem a dostatečně opepříme. Můžeme podle chuti hořčice ještě přisolit. Vše nalijeme na maso a vložíme do trouby vyhřáté na 200C.


Je lepší pekáček ze začátku tak na půl hodiny přikrýt, pak odklopit a dopéct. Celkem pečeme cca 40 minu. Skoro veškerá tekutina by se měla do masa vsáknout a zbyde nám hustý sosík. :-)






14 komentářů:

  1. Nádhera! podobný recept mám teď na FB (www.facebook.com/coolinarkacz), jen s vepřovou panenkou... hezký večer! Svatava

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatavo, děkuji za milou zprávu. Vaše fotky a recepty jsou krásné (Y)

      Vymazat
    2. Díky moc, vážím si Vaší pochvaly! hezký večer! Svatava

      Vymazat
  2. Super! Já dělám klasiku zapečené jen se smetanou, ale někdy zkusím přidat hořčici ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrej, zkuste klasiku obměnit, určitě si pochutnáte :-) A děkuji za komentík

      Vymazat
  3. skvělé je také smíchat zakysanou smetanu s kečupem - lahůdka :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Svatko, recept je super, bohužel se mi nikdy smetana takhle krásně nevsákla a sosík byl řídký...Pekla jsem kolikrát i déle a nic..Nevíte, kde může být chyba? děkuju Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem Svatka, ale Andrea :-D Může to být třeba malým množstvím cibule, nebo velkým množstvím té smetany, popř. velkým množstvím vody na podlití. Jinak mě nic nenapadá. Prostě je tam moc tekutiny, která se nestihne odpařit a vsáknout.

      Vymazat
    2. Dnes jsem zkusil tento recept a dal jsem tam místo smetany od Mlékárny Kunín-celý název ŠÉFKUCHAŘ NA VAŘENÍ(smetanový základ do pokrmů) je hodně hustý víc než smetana nebo šlehačka a sosík byl nádherně hustý i po krátkém pečení a chutnalo to báječně.

      Vymazat
    3. Čím hustší smetana, tím lépe. Jsem ráda, že Vám chutnalo ;-)

      Vymazat
  5. Opravdu skvělý oběd, děkuji!

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý večer. Dnes jsem zabodovala,jen místo tymiánu jsem najemno nasekala trochu šalvěje ze zahrádky.

    OdpovědětVymazat