sobota 18. dubna 2015

Mléčná majonéza


Jednou jsem zapomněla koupit na bramborový salát majonézu a pak jsem si vzpomněla, že si ji vlastně mohu jednoduše připravit doma, protože je jenom ze 3 hlavních surovin a ty mám doma vždycky. Od té doby ji kupovat nemusím a je vždycky čerstvá. Udělám si jí takové množství, aby se spotřebovala, jinak vydrží v lednici tak 3 dny. Pokud ji necháte v lednici, dost ztuhne, znovu ji projeďte mixérem a bude jako dřív. Můžete z ní samozřejmě udělat i tatarku :-)



Na přípravu budete potřebovat:

100ml mléka ( já používám čerstvé, trvanlivé jsem nezkoušela )
200ml rostlinného oleje, chuťově nevýrazného
2KL octa
1KL hočice
sůl a pepř

Postup přípravy receptu:

Vše připravujeme v úzké sklenici nebo nádobě pomocí ponorného ručního mixéru. Do nádoby nalijeme mléko, olej, ocet, přidáme hořčici, osolíme a opepříme.



Mixér položíme až na dno, pustíme a pomalým pohybem nahoru promícháváme do požadované hustoty. A to je všechno. Jednoduché, ne ? A můžete vesele vmíchat do salátu :-)




6 komentářů:

  1. a tatarská sa ako urobi z tejto majonézy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tatarku připravíme z této základní majonézy přidáním najemno nakrájené cibulky a kyselé okurky. Můžete přidat i trochu worcesteru :-)

      Vymazat
  2. Znám a jsem právě ráda, že se dělá bez vajec. Jindra

    OdpovědětVymazat
  3. Jednou jsem jí zkusila, mixovala jako divá a stejně z toho bylo jen mastné mléko... asi špatný poměr surovin, asi jí dám ještě jednu šanci :)

    OdpovědětVymazat