středa 1. dubna 2015

Máslovo - česnekové kuřecí řízky


Už ode mne určitě znáte recept na krkovičku v máslové marinádě . Dnes jsem vyzkoušela kuřecí řízky také s máslem a ještě navíc s česnekem a rozmarýnem, obalené ve strouhance s parmazánem a upečené. No co vám budu vyprávět, je to voňavá lahůdka, voněla celá kuchyň.  Já jsem je pekla v troubě, ale jistě můžete upéct klasicky na pánvi. K tomu bramborová kaše nebo šťouchané brambory ... mňam. Zkuste :-)




Na přípravu budete potřebovat:

2 větší kuřecí řízky překrojené ještě podélně na poloviny.
cca 2cm plátek másla
2 větší stroužky česneku
čerstvý rozmarýn
strouhanka
najemno nastrouhaný parmazán ( asi 2 - 3PL )
sůl
olej

Postup přípravy receptu:

Kuřecí řízky vyndáme před vlastní přípravou z lednice, aby měly pokojovou teplotu, jinak by nám rozehřáté máslo opět ztuhlo. Řízky jemně naklepeme a osolíme.


Máslo v misce rozehřejeme, rozmačkáme do něj česnek a přidáme najmeno posekaný rozmarýn. Promícháme a řízky v něm z obou stran dobře " vykoupeme " tak, aby na nich ulpěl i česnek a rozmarýn. Necháme 2 hodiny marinovat na teplejším místě.


Strouhanku smícháme s nastrouhaným parmazánem a řízky ve směsi obalíme.


Můžeme je péct v troubě ( jako já ), v tom případě si připravíme pekáč, který dostatečně vytřeme máslem nebo zkombinujeme máslo s olejem a řízky vyskládáme do pekáče.


Pečeme na vyšší teplotu cca 250C dozlatova: Zvolte raději vyšší teplotu, aby se řízky dlouhým pečením nevysušily a nebyly tvrdé. Pokud se rozhodnete smažit na pánvi, pak klasicky pozvolna na oleji nebo oleji s máslem.





1 komentář: