středa 1. dubna 2015

Kuřecí játra po mexicku


Játra má buď někdo rád nebo je nemůže ani vidět, natož ochutnat. Zrovna tak ostatní vnitřnosti. Já mám játra ráda, stejně jako vařím ze srdce. I drůbky v polévce miluji. Jinak třeba brzlík, plíce, slezinu, mozeček, ledvinky u nás doma nejíme. Teda ledvinkovou omáčku bych si i dala, ale je s nimi moc práce, radši bych, kdyby mi ji někdo připravil. To bych si pak dala :-)
Dnešní recept je tak trochu chutí mexický, i když nevím, jestli v Mexiku připravují zrovna játra takovýmto způsobem, se zeleninou a fazolemi. Nikdy jsem tam nebyla. Tak je to jenom moje další variace na játra.


Na přípravu budete potřebovat:

500g kuřecích jater ( můžete použít i krůtí, kachní nebo králičí )
1 větší cibule
1 plechovka drcených rajčat, já používám malou sklenku zavařených domácích
2 řapíky celeru
1 červená paprika
1 plechovka červených fazolí ( samozřejmě můžete použít čerstvé, předem uvařené )
1 malá plechovka sterilovaných kukuřičných zrn
koření: já používím na mexická jídla směs Fajitas, kdo nemá nevadí a k tomu špetka sladké papriky, chilli, římský kmín a mletý koriandr
2 stroužky česneku
kdo holduje čerstvému koriandru, samozřejmě přidá, kde ne, dá zelenou petrželku
sůl
olej


Postup přípravy receptu:

Předem všechno potřebné nakrájíme. Játra na kousky, cibuli najemno, papriku a celer na proužky a česnek posekáme. Na oleji zesklovatíme cibuli, přidáme játra, osolíme ( drůbeží játra můžeme ihned, neztvrdnou ) a orestujeme. Přidáme koření ( papriku až nakonec ) a nakrájenou papriku s celerem. Podlijeme rajčaty a dusíme 15 minut. Nakonec přidáme prohřát fazole, kukuřici a posekaný česnek. Podle potřeby dochutíme. Podáváme posypané čerstvým koriandrem nebo petrželkou s rýží nebo tortillami.






3 komentáře:

  1. tak Andrejko����skoro hotovo����vrazila jsem ram dve susene cilli papricky.za chvilku poslu fotecku a ochutnam

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes uvařeno kuřecí játra po Mexicku díky vynikající recept

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeňku, to jsem moc ráda, že chutnalo. Díky za zprávu ;-) Andrea

      Vymazat