pátek 24. dubna 2015

Focaccia - italský chléb


Focaccia je italská klasika stejně jako pizza. Je to chlebový výrobek, který je v základu ochucen pouze olivovým olejem a hrubou solí. Je známá řada variant, s bylinkami ( rozmarýn, oregáno, bazalka ), se sušenými rajčaty, s čerstvými rajčaty, olivami, s restovanou nebo karamelizovanou cibulí, sýrem ...
Focacciu můžete upéct ke grilovačce, jako chuťovku k vínku nebo ji rozříznout a naplnit jako sandwich.
Tak s chutí do toho, je to fakt jednoduché :-)



Na přípravu budete potřebovat:

500g kvalitní hladké mouky, nejlépe 00
400ml vlažné vody
2KL soli
20g čerstvého droždí
+ hrubá mořská sůl a olivový olej ( já jsem do něj rozdrtila ještě stroužek česneku pro vůni )
+ čerstvý rozmarýn, sušená rajčata, popř. jiné ingredience, které jsem psala v úvodu

Postup přípravy receptu:

Já jsem těsto připravovala v domácí pekárně, takže jsem nejdříve nalila vlažnou vodu, pak přisypala mouku, sůl a rozdrobila droždí. Zapnula jsem na program TĚSTO  a nechala ho celý proběhnout až do vykynutí těsta. Pokud nemáte pekárnu nevadí, smícháte vodu s droždím a postupně vmícháte mouku smíchanou se solí. Dobře propracujete a necháte na teplejším místě přikryté kynout v misce asi hodinu a půl.
Vykynuté těsto vyjmeme na pomoučenou plochu, prohněteme a rozdělíme na dva bochánky. Přendáme na plech vyložený pečícím papírem, polijeme trochou olivového oleje ( případně olejem ze sušených rajčat ) a necháme ještě půl hodiny nakynout. Poté prsty roztáhneme těsto do placky asi 1,5 - 2cm vysoké, pokapeme opět olivovým olejem, posypeme hrubou solí, posekaným rozmarýnem a sušenými rajčaty.


Vše do těsta zapracujeme prsty a utvoříme do těsta hlubší důlky. Troubu rozpálíme na 240C a vložíme plech s focacciou. Pečeme cca 15 minut do růžova. Necháme vychladnout na mřížce a nakrájíme na kousky.





2 komentáře:

  1. Těsto bylo hodně řídké, špatně se s ním pracovalo:/ ale dělala jsem focacciu poprvé, možná to je tak správně

    OdpovědětVymazat
  2. Výborný recept, vždy se povede. Už nedělám jinou. Děkuji.

    OdpovědětVymazat