středa 7. ledna 2015

Kuřecí gratinované s hruškou, celerem a nivou


Na přípravu budete potřebovat:

Já jsem dělala pouze pro sebe, takže se jedná o jednu porci.

1 kuřecí prso nebo stehenní řízek
1 hruška
1/4 menšího celeru
100g nivy
cca 3PL smetany na vaření
koření na kuře ( používám bejby gril )
pepř a sůl
olej

Postup přípravy receptu:

Maso nakrájíme na slabší plátky, trošku osolíme a okořeníme.


Hrušku a celer nakrájíme na plátky tenké cca 3mm. Na pánvi s olejem opečeme z obou stran maso, nemusí být úplně propečené, ještě se dopeče v troubě. Maso přendáme do zapékací misky a na téže pánvi opečeme zlehka hrušku i celer.


Plátky zakryjeme maso, opepříme a poklademe nakrájenou či nastrouhanou ( rozdrobenou ) nivou. 


Vložíme do trouby a pečeme cca 15 minut, poté polijeme smetanou a pečeme ještě 10 minut. Šťávou můžeme gratin přelévat.
Myslím, že by se určitě do tomuto pokrmu hodilo pár lístků čerstvého tymiánu, příště přidám.





2 komentáře:

  1. Vařila jsem to dnes, jen jsem místo celeru normálního použila řapíkatý a přidala tam ten tymián. Je to vskutku výborné, i když jsem nevěděla přesně, jakou chuť to bude mít. Děkuji za inspiraci. Věra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že Vám Věrko chutnalo, improvizovat se musí umět :-) Díky za milou zprávu

      Vymazat