středa 5. listopadu 2014

Řízky naruby zapečené s cibulí


Na přípravu budete potřebovat:

4 řízky ( vepřové nebo kuřecí, nejlepší jsou ale z krkovice )
2 vejce + trocha mléka
strouhanka
2 cibule
mletý sušený česnek
pepř
sůl
máslo
olej

Postup přípravy receptu:

Maso naklepeme, osolíme, opepříme a posypeme sušeným česnekem. Obalíme nejprve ve strouhance, hodně ji do masa vmáčkneme, třeba i plochou stranou paličky. Poté protáhneme osolenými vejci rozmíchanými s trochou mléka. Ihned klademe na pánev s rozehřátým olejem a opečeme z obou stran. Maso vyjmeme a na stejné pánvi orestjeme na proužky nakrájené cibule. Cibuli přendáme do pekáčku, na ni rozprostřeme maso, na maso dáme kousky másla, podlijeme několika lžícemi vody a dáme péct do trouby vyhřáté na 200C na přibližně 25 minut. Výpekem můžeme přelévat maso.
Já ještě většinou přidávám k cibuli orestovat slaninu, ale dnes jsem ji bohužel neměla, takže bez .




4 komentáře:

  1. Já to dělám ještě tak, že chvilku před vytažením z trouby to podleju smetanou. Zkuste...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bude " echt dietní " :-D Někdy vyzkouším, díky za tip :-)

      Vymazat
  2. Já přidávám na řízky ještě rajčata, taky dobrý!

    OdpovědětVymazat
  3. Já to zase peču už od začátku ve smetaně, ať se to pěkně nasákne :-)

    OdpovědětVymazat