čtvrtek 25. září 2014

Sterilované cuketové zelí


Na přípravu budete potřebovat:


Já jsem připravovala ze 4kg cuket ( oloupaných a vydlabaných) a suroviny jsou k danému množství

4kg nahrubo nastrouhaných oloupaných cuket 
50g soli
50g cukru
130ml octa
1 zarovnaná PL drceného kmínu

Nejlepší na zelí jsou takto přerostlé cukety 
 

Postup přípravy receptu:
Nastrouhané cukety dáme do velké mísy a smícháme se všemi uvedenými surovinami. Raději vše přidávejte postupně a ochutnávejte, jak vám budou chutě vyhovovat. Přidat můžete vždy. Pořádně promícháme a necháme 15 minut odstát, aby směs pustila šťávu.
Do dobře vymytých sklenic směs napěchujeme, nahoře by se nám měla objevit šťáva, zavíčkujeme a sterilujeme 20 minut při 80C.

Pak už jen v zimě sáhneme pro sklenici, zelí podle potřeby kdyžtak trochu slijeme,  uděláme cibulovou jíšku a provaříme se zelím. Případně dochutíme.


5 komentářů:

  1. No,to je bomba,hned to napíšu známým😊.

    OdpovědětVymazat
  2. No, bomba to teda je a to doslova! Právě mi vybouchly 2 sklenice, které jsem dělala na test, a ohodily mi celou kuchyň! Nechci ani přemýšlet nad tím, co by se stalo, kdybych si toho nevšimla a vybouchla by i sklenice.
    Co jsem udělala špatně? Postupovala jsem podle návodu.... Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, tak to teda fakt nevím, čím by to mohlo být. Jedině špatně uzavřenou sklenicí nebo špatně vymytou, případně třeba nedoléhajícím či děravým víčkem. A to se stalo hned po zavaření?

      Vymazat
  3. Zeptám se, sterilizuje že sklenice nebo pouze vymýváte?? Díky za odpověď

    OdpovědětVymazat