úterý 30. září 2014

Pikantní bůček pečený nad brambory


Na přípravu budete potřebovat:
 
1kg bůčku vcelku bez kůže
čerstvý tymián a rozmarýn
pepř
sůl
na potření:
1PL medu
1PL dijónské hořčice
1PL sójové omáčky
chilli

Na brambory:
1kg brambor nakrájených na tenké plátky
1 velká cibule
3 stroužky česneku
4 bobkové listy
tymián a rozmarýn
pepř
sůl
1/2 l drůbežího vývaru 

Postup přípravy receptu:

Nakrájené brambory rozprostřeme na plech, přidáme na kolečka nakrájenou cibuli, česnek, bylinky, osolíme, opepříme, vše promícháme a zalijeme vývarem. Dáme do vyhřáté trouby na 170C na spodní příčku.

Maso ze strany pod kůží nařežeme do mřížky, vetřeme do něho sůl, pepř a nasekané bylinky, zbytek stran osolíme. 


Vložíme na střední příčku na mřížku tak, aby šťáva kapala do brambor. Vše pečeme pomalu 3 hodiny.


Nakonec z uvedených surovin vymícháme marinádu, kterou maso potřeme a necháme dopéct kůrčičku.
Brambory díky šťávě z masa mají vynikající chuť.



 

3 komentáře:

  1. Parádní a nadčasová záležitost,,, potěší zejména muže..a mně :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ho taky občas s chutí dám, není to jen výsada chlapů :-D

      Vymazat
  2. Tak tohle je mana nebeská. Luxusní záležitost. Jen jsem si musela upravit teplotu. 170 stupňů je hodně. Za 3 hodiny bych měla z masa škvarek. Po zezlatnutí jsem snížila teplotu na 125 stupňů. Masíčko je šťavnaté a úplně se rozpadá. A ty brambory. Lepší jsem nejedla. Manžel chrochtal blahem. DĚKUJU :-)

    OdpovědětVymazat