čtvrtek 24. prosince 2015

Pařížské ( škaredé ) rohlíčky


Tyhle rohlíčky kdekoliv se na stole objevily, mizely ve mně . Strašně mi chutnají. Nikdy jsem si na ně netroufala, až jsem objevila recept jisté Vendy, která je dělala z celých vajec, nikoliv ze sněhu šlehaného nad parou. A jsou výborné. A v mém podání i škaredé :-D Tak se nebojte a zkuste je taky. Upečené je můžete mít delší dobu před Vánoci, ale nazdobte je max. týden před podáváním a udržujte je v chladu, aby krém nepovolil. Na stůl je dávejte z chladu raději postupně.



Na přípravu budete potřebovat:

2 větší vejce
250g cukru moučka
300g mletých vlašských ořechů

Krém:

1 smetana na šlehání
1 tabulka čokolády na vaření
1 máslo
2PL cukru moučka ( nebo podle chuti )


Postup přípravy receptu:

Cukr s vejci vyšlehejte do pěny a pak přimíchejte vlašské ořechy. Na plech vyložený pečícím papírem stříkejte pomocí cukrářského sáčku zatočené nebo rovné rohlíčky, jak chcete. Pečou nebo spíš suší se při 120C cca 45 minut. Měly by jít dobře a zlehka odloupnout z papíru. Můžete je po vychladnutí uchovat v krabici a dozdobit později. Rohlíčky budou tvrdé, ale jakmile je nazdobíte krémem, do druhého dne změknou.
Na krém svařte smetanu s čokoládou, dobře rozmíchejte, nechte vychladnout a přes noc v lednici. Druhý den nechte povolit při pokojové teplotě a vmíchejte měkké máslo.


Zdobičkou nastříkejte krém na rohlíčky a vložte je do lednice ztuhnout. Ve vodní lázni rozpusťte čokoládu s kouskem másla a rohlíčky v ní rychle namočte a nechte ztuhnout. Když bude krém dobře vychlazený, čokoláda rychle ztuhne. Uchovávejte opět v chladu, ne v lednici, třeba venku za oknem.






10 komentářů:

  1. Tyhle rohlíčky vždycky dělá na Vánoce babička. Není možné, jak moc mi chutnají. Mohla bych je jíst furt.
    Teď už jen čekám, kdy si troufnu je udělat. :D
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, je to fakt jednoduché, vypadá to složitější než to doopravdy je. A věř mi, že já nejsem žádný zdatný cukrář ;-)

      Vymazat
  2. Tyhle rohlíčky jsou luxusní (slabé slovo:-))) dělám je na Vánoce už min. 4. rokem a vždy zmizí jako první:-) a nebojte, čokoláda všechny nedokonalosti schová;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Můžu se zeptat kolik plechů nebo rohlíčků z uvedené dávky je? Vypadají opravdu hodně chutně a jestli to není tak pracné jak říkate, zkusím to podle Vašeho receptu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, také mě lákají vyzkoušet, jen mám dotaz.Vajicka s cukrem se našléhají nad párou?

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den cokolada 100 nebo 200g? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  6. Moc moc děkuji za recept 🫶🍀🙏

    OdpovědětVymazat