středa 18. listopadu 2015

Panenka plněná mozzarellou, sušenými rajčaty a sušenou šunkou


Plněná panenka je na přípravu velmi jednoduché jídlo. Můžete plnit vším, co máte rádi. Já dnes zvolila kombinaci mozzarelly, sušených rajčat a schwarzwaldské šunky, což mám velmi v oblibě. Bohužel jsem neměla čerstvou bazalku, ve skleníku už mi pomrzla, a tak jsem se musela spokojit s petrželkou. Ale vy klidně přidejte bazalku, pokud máte ;-)




Na přípravu budete potřebovat:

1 očištěnou vepřovou panenku
pár plátků sušené šunky
1 mozzarellu
hrst sušených rajčat naložených v oleji
petrželka nebo bazalka
pepř a sůl

olej
trochu koncentrovaného vývaru do šťávy ( popř.demi glace ), můžete použít i malé množství bílého vína
kousek másla a cca 1KL hladké mouky


Postup přípravy receptu:

Panenku rozřízneme na slabší plát, z obou stran osolíme a opepříme. Vnitřní stranu poklademe nejprve šunkou, poté nakrájenou mozzarellou a posekanými rajčaty a bylinkami. Svineme a upevníme provázkem.


Maso opečeme na pánvi s rozpáleným olejem ze všech stran dohněda, z každé strany asi 1 - 2 minuty. Poté panenku zabalíme do alobalu a vložíme do trouby rozpálené na 200C na cca 8 - 10 minut ( podle velikosti panenky ). Z pánve slijeme přebytečný olej, výpek podlijeme silným vývarem ( můžeme nejprve trochou bílého vína, které necháme odpařit ) a redukujeme. Opepříme a kousek másla a trošku hladké mouky utřeme a utvoříme z něj kuličku, kterou necháme ve šťávě rozpustit. Vytvoří se nám šťáva krémové konzistence.
Panenku vyjmeme z trouby, zbavíme provázku a nafilírujeme ( nakrájíme na plátky ). Podáváme se šťávou a přílohou dle libosti.




Žádné komentáře:

Okomentovat