pátek 20. listopadu 2015

Obrácený koláč s červenou řepou


Koupila jsem si v Globusu listové těsto s cereáliemi a chtěla jsem ho vyzkoušet. Štrůdl moc nejíme, ale slané koláče jdou u nás na dračku, hlavně teda u mě ;-) Měla jsem na záhoně ještě několik posledních řepiček a tak jsem upekla obrácený koláč sester Tatinových, ale s řepou. Je boží. K řepě se určitě hodí kozí sýr, ovšem já nejsem milovníkem jeho chuti ani vůně, proto jsem dala přednost gorgonzole. Ale vy ho tam určitě dejte, pokud ho máte rádi ;-)



Na přípravu budete potřebovat: ( koláčová forma )

1 listové těsto
3 - 4 uvařené řepy
3PL octa balsamico
2PL medu
2 stroužky česneku
pár snítek tymiánu
1PL másla
pepř a sůl

Postup přípravy receptu:

Na pánev vlijeme ocet a zahřejeme, přidáme med, podle chuti osolíme a opepříme. Přihodíme najemno posekaný česnek a tymián. Necháme chvilku redukovat, až se směs začne " táhnout.  Řepy nakrájíme na plátky o síle cca 0,5cm, osolíme z obou stran a postupně vkládáme do pánve a obalíme je směsí z obou stran. Klademe od středu na dno koláčové formy ( pozor, nepoužívat tu s odnímatelným dnem, jinak šťáva poteče ven ) a zbytkem šťávy přelijeme. Listové těsto vyválíme a překryjeme jím celou formu. Okraje těsta zastrkejte podél krajů ke dnu, párkrát ho propíchtěte špičkou nože a formu vložte do trouby vyhřáté na 180C. Pečeme cca 30 minut. Vyjměte z trouby a nechte chvilku odstát, bublající šťáva se vsákne a teprve pak koláč obraťte. Formu přiklopte větším talířem a otočte dnem vzhůru. Ještě teplý koláč pokryjte pár kousky sýru, buď kozím nebo nějakým chuťově výraznějším. Jak už jsem psala, já jsem použila gorgonzolu.



Žádné komentáře:

Okomentovat