pátek 13. února 2015

Kančí se šípkovou podle Romana Vaňka


Na přípravu budete potřebovat:

1kg kančího masa vcelku
kořenová zelenina ( 2 mrkve, 1/2 menšího celeru, 1 petržel )
2 cibule
1PL švestkových povidel
3PL šípkového pyré nebo šípkové zavařeniny
1-2PL cukru ( pokud použijeme šípkovou zavařeninu, tak dáme cukru méně, asi 1PL )
1-2PL octa
divoké koření ( 15 kuliček černého pepře, 10 kuliček nového koření, 10 kuliček jalovce, 3 bobkové listy ) - je dobré použít vajíčko na koření
pár snítek čerstvého tymiánu 
250ml červeného vína
máslo a sádlo
máslová jíška
sůl
cca 100ml smetany nebo i méně

Postup přípravy receptu:

Já jsem si postup malinko upravila, protože jsem připravovala maso vcelku a Roman Vaněk měl maso na kostky a dusil ho přímo v omáčce podobně jako guláš.

Na másle se sádlem orestujeme nahrubo nastrouhanou kořenovou zeleninu, pak přidáme nakrájenou cibuli a restujeme dozlatova.  Vsypeme cukr a necháme zkaramelizovat dohněda, aby měl základ tmavší barvu. Přilijeme ocet a necháme zcela odpařit. V této fázi vložíme osolené maso a na základu ho ze všech stran opečeme. Podlijeme vínem, z poloviny ho odpaříme a přilijeme cca 200ml silného vývaru. Vložíme všechno koření včetně tymiánu, přiklopíme a dusíme na mírném ohni doměkka. Občas maso obrátíme. Když je maso měkké, vyjmeme ho ( přikryjeme, aby nám neoschlo a uchováme v teple ) a doděláme omáčku. Zbavíme se koření a základ propasírujeme nebo rozmixujeme dohladka. Vmícháme povidla a šípkové pyré nebo zavařeninu, případně přilijeme trochu vody nebo vývaru, smetanu a zahustíme jíškou. Ještě půl hodiny necháme provářet na mírném plameni. Maso nakrájíme na plátky a podáváme s omáčkou.




2 komentáře:

  1. Andrejko,moje reakce je asi na 99 % receptů-to je souhra nápadů,fantazie a motivace pro nás.Díky,že se s námi dělíte o Vaše vaření.Obdivuji Vás.......některé věci od Vás jsem už zkoušela a moc dobré.Díky za nápady,např.ta vylepšená papriková omáčka.Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, moc jste mě potěšila Vaší zprávou, jsem moc ráda, že se recepty šíří a že je lidé zkouší. Díky :-)

    OdpovědětVymazat