pátek 24. října 2014

Boršč s dvojím masem ( vařený v pomalém hrnci )


Na přípravu budete potřebovat:

Na vývar:

300g hovězího masa nejlépe s morkovou kostí
200g vepřového masa ( použila jsem ocásky )
kus pórku
1 velká cibule
2 mrkve
1/4 celeru
1 petržel
3 bobkové listy
5 kuliček nového koření
10 kuliček černého pepře
2,5l vody
sůl

Dále:

1 malý rajčatový protlak
5 brambor
1 cibule
2 mrkve
1/4 celeru
1/2 hlávky menšího bílého zelí
1 červená řepa
olej nebo máslo
případně ocet na dochucení a zakysaná smetana k podávání

Postup přípravy receptu:

Maso vložíme spolu s očištěnou celou zeleninou a kořením do pomalého hrnce a zalijeme vodou. Zapneme na stupeň II a necháme vařit 3,5 hodiny. Po dvou hodinách přidáme na kostky nakrájené brambory a řepu. Když je vše měkké, vyjmeme z vývaru a ten přecedíme. Vyvařenou zeleninu kromě brambor a řepy vyhodíme. V hrnci na oleji nebo másle zesklovatíme na kostičky nakrájenou cibuli a orestujeme pokrájenou mrkev s celerem. Nakonec přidáme nakrájené zelí, protlak a zalijem vývarem s brambory a řepou. Vaříme do změknutí zeleniny a nakonec vhodíme pokrájené maso. Prohřejeme, dochutíme.







 

3 komentáře:

  1. Borsc jsem nikdy nejedla ale dlouho dobu jsem uvazovala ze zkusim uvarit.Dnes jsem mela premieru a moc moc moc mi Vas borsc chutnal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mám radost, že se premiéra vydařila a že Vám chutnalo. Díky za zprávu ;-)

      Vymazat
  2. To ja dekuji Vam za Vase recepty.Uz jsem si zvykla varit podle Vas protoze ty recepty vzdy klapnou :D kdyz zkousim jiny recepty z internetu tak je to hodne riskantni co z toho vyleze.... :D I kdyz zkousim recept od Pohlreicha tak z toho vyleze neco co jsem vubec necekala a zadna hitparada to neni.U Vas jsem si jista ze to vyjde :) Mam rada Vase recepty,jsou strucny,jasny a chutny takze DEKUJI :)

    OdpovědětVymazat